„Kde stačí vědění, víru nepotřebujeme“ – to je věta, která na první poslech zní zcela přijatelně. Otázka však je, jak se pozná, „kde“ vědění „stačí“ a „kde“ ne. Nikdo přirozeně nemůže říci, zda něco „stačí“, aniž uváží, „k čemu“ to má stačit. Kdo se tedy ptá, zda by člověku nemohlo „stačit“ to, co je přirozeně poznatelné, ten může dostatečně odpovědět, jen pokud zároveň řekne, co myslí smysluplným lidským životem, tj. životem, který odpovídá nejen pravé podstatě člověka samého, nýbrž i jeho skutečné situaci ve světě.
Kdo je například přesvědčen o tom, že člověk od přirozenosti žije v silovém poli určité zcela nadlidské reality a že se mu odtamtud může dostávat pokynů a poučení; kdo, jinak řečeno, uznává Boží řeč určenou člověku jako něco možného nebo dokonce očekávatelného – ten už tím řekl: pokud by to opravdu mělo být tak, že Bůh k člověku promluvil, pak k životu vpravdě lidskému vlastní přirozené vědění nestačí.
O víře. In: Víra, naděje, láska, Krystal OP, Praha 2018, str. 47